Digital Technology in Architecture and Arts - Era Challenges
THE ETRUSCAN JEWELRY AND BRONZE MIRROR
Oral Presentation , Page 529-542 (14) XML Full Text (818.05 K)
Volume Title: Digital Technology in Architecture and Arts - Era Challenges
Authors
1History of Art Department, Faculty of Fine Arts, Helwan University, Egypt
2History of fine Arts Department - Faculty of Fine Arts - Helwan University
3History of fine Arts Department - Faculty of Fine Arts - Helwan University
Abstract
The Etruscan civilization has its own character and character that is evident in the artistic monuments that left it and it is evident in the ornaments, where Etruscan art remained independent of its personality, Realistic in appearance, treat raw materials and benefit from them such as wood, clay and minerals, Especially bronze, iron and copper, all of which require knowledge and experience in their treatment.
The Etruscans excelled in making tools: Chariots, weapons, etc., in the middle of the seventh century Etruscan was at its height, its civilizational prosperity, although it did not constitute a unified state, but rather a number of the small states made up of twelve powerful cities and they benefited from the use of Phoenician and Carthaginian boats in trade exchange with sea ports the Mediterranean, but their presence remains strong only within their lands.

Where the bronze work belonged to another Etruscan dating back to the Villanovan period, where all kinds of everyday items were made into the material, but it's better to see the artist's hand in small statues, in particular bronze mirrors, which is decorated with engraved scenes, dominated by the character of the narrative movement in Expressions of life itself usually from myths. Etruscan art is the art of my craft, my life, and the existence of precious and everyday objects.

In the tombs of the Etruscans, it is an indication of the belief in the afterlife that they considered continuing a person's life in this world, the Etruscan gold makers had, they acquired a variety of techniques for processing and manufacturing jewels made with ivory or gold, Men and women in their funeral diagnosing testify to their possession of a hobby of possession, the discoveries of (Cervetri) indicate the ingenuity and accuracy in their implementation.
Keywords
Subjects
 
Proceeding Title [العربیة]
الحلی الاتروسکیه والمرایا البرونزیة
Authors [العربیة]
إیمان عاطف عبد العزیز، رشا عبد المنعم أحمد، دالیا أحمد درویش
Abstract [العربیة]
الحضارة الاتروسکیة لها طابعها وشخصیتها الواضحة فی المعالم الفنیة التی ترکتها و یتضح فی الحلی حیث بقی الفن الإتروسکی مستقلاً بشخصیته واقعیّ المظهر، وعالج المواد الخام وأفاد منها کالخشب والطین والمعادن وبخاصة البرونز والحدید والنحاس وجمیعها یتطلب معرفة وخبرة بمعالجتها وإعدادها وقد تفوق الإتروسکیون فی صنع الأوانی والأدوات الاستعمالیة والعربات والأسلحة وغیرها فی أواسط القرن السابع کانت أتروریا فی ذروة ازدهارها الحضاری رغم أنها لم تکن تشکل دولة موحدة، ولکن عبارة عن عدید من الدویلات الصغیرة تتألف من اثنتی عشر مدینة قویة وقد استفادوا من استخدام المراکب الفینیقیة والقرطاجیة فی التبادل التجاری مع موانئ البحر المتوسط ولکن یبقى حضورهم قویاً فقط ضمن أراضیهم.
کان العمل البرونزی تخصصا إتروسکیا آخر یعود إلى فترة فیلانوفان، حیث تم صنع جمیع أنواع العناصر الیومیة فی المواد، ولکن من الأفضل رؤیة ید الفنان فی التماثیل الصغیرة ، وعلى وجه الخصوص المرایا البرونزیة التی تم تزیینها بمناظر محفورة ، یسیطر علیها طابع الحرکة القصصیة فی تعبیرات عن الحیاة نفسها عادة من الأساطیر .
الفن الإتروسکی هو فن حرفی وحیاتی و إن وجود الأشیاء الثمینة والیومیة فی مقابر الأتروریین هو مؤشر على الإیمان بالحیاة الآخرة التی اعتبروها استمرارًا لحیاة الشخص فی هذا العالم ، وصناع الذهب الإتروسک قد اکتسبوا بسرعة تقنیات معالجة وتصنیع الجواهر المنفذة بالعاج أو الذهب فالرجال والنساء فی تشخیصهم الجنائزی یشهد على تملّکهم هوایة اقتناء الجواهر، ومکتشفات (کیرفیتری) تدل على البراعة والدقة فی تنفیذها.
Keywords [العربیة]
الحلی الاتروسکیة، فیلانوفان، مرایا برونزیة