A PROPOSED METHODOLOGY FOR TEACHING THE FOUNDATIONS OF DESIGN COURSE VIA ELECTRONIC MEDIA
Oral Presentation , Page 367-386 (20) Full Text (1.42 MB)
Volume Title: Digital Technology in Architecture and Arts - Era Challenges
Authors
Faculty of Home Economic - Helwan University
Abstract
In the context of the new circumstances in the world due to the Corona pandemic, it was necessary to teach remotely through various electronic means of communication. The researcher chose two ways to implement her educational material (design foundations). They failed due to the period of stone and the inactivity caused by the pandemic to teach the basics of design in a renewed way to encourage her group from the first year at the Faculty of Home Economics, and she taught the course through the (Telegram & WhatsApp)
After the completion of teaching the applied part, the researcher made a form for judging the completed artwork and presented the artworks for evaluation by the arbitrators.
The most important results: the success of distance learning in teaching a course on the foundations of applied design.
Recommendation: To generalize this method to the rest of the technical subjects taught in the college.
After the completion of teaching the applied part, the researcher made a form for judging the completed artwork and presented the artworks for evaluation by the arbitrators.
The most important results: the success of distance learning in teaching a course on the foundations of applied design.
Recommendation: To generalize this method to the rest of the technical subjects taught in the college.
Keywords
Subjects
Proceeding Title [العربیة]
منهجیة مقترحة لتدریس مقرر أسس التصمیم عبر الوسائط الإلیکترونیة
Authors [العربیة]
هویدا احمد عبد الحمید عبد الغفار
Abstract [العربیة]
فی ظل الظروف الجدیدة التی یشهدها العالم بسبب جائحة کورونا، کان من الضروری التدریس عن بعد عبر مختلف وسائل الاتصال الإلکترونیة. اختارت الباحثة طریقتین لتنفیذ مادتها التعلیمیة (أسس التصمیم). فشلوا بسبب فترة الحجر والخمول الذی تسبب فیه الوباء فی تدریس أساسیات التصمیم بطریقة متجددة لتشجیع مجموعتها من السنة الأولى فی کلیة الاقتصاد المنزلی، وقامت بتدریس الدورة من خلال (Telegram & WhatsApp)
بعد الانتهاء من تدریس الشق التطبیقی، قامت الباحثة بعمل نموذج للحکم على العمل المنجز وعرض الأعمال الفنیة على المحکمین لتقییمها.
أهم النتائج: نجاح التعلم عن بعد فی تدریس مقرر على أسس التصمیم التطبیقی.
التوصیة: تعمیم هذه الطریقة على باقی المواد الفنیة التی تدرس فی الکلیة.
بعد الانتهاء من تدریس الشق التطبیقی، قامت الباحثة بعمل نموذج للحکم على العمل المنجز وعرض الأعمال الفنیة على المحکمین لتقییمها.
أهم النتائج: نجاح التعلم عن بعد فی تدریس مقرر على أسس التصمیم التطبیقی.
التوصیة: تعمیم هذه الطریقة على باقی المواد الفنیة التی تدرس فی الکلیة.
Keywords [العربیة]
المنهجیة، النمط - المخطط - التصمیم - المشروع - الرسم، التعلم الإلکترونی