USING CINEMATIC SCIENCE FICTION TECHNOLOGY AS A SOURCE OF INSPIRATION AND A CASE STUDY FOR TEACHING INTERIOR ARCHITECTURE STUDENTS
Oral Presentation , Page 337-355 (19) Full Text (1.49 MB)
Volume Title: Digital Technology in Architecture and Arts - Era Challenges
Authors
Decor department, faculty of arts and design, Pharos university.
Abstract
There are attempts to give more importance to imagination and creativity in design under names such as “creative design” and “brainstorm”, and apply them to any design process. The ability of advanced technologies, and science fiction technology, to realistically represent the possibilities of spatially and environmentally imagined cinematic forms and events, is just one of the many ways, in which this important technology can influence students' thinking when designing interior architecture. Asking students to understand film structures aids in their critical understanding of what they see in the films, analyze the potential of the interior environments represented in this film, and critically understand the actual meaning of the subject and concept, and how it plays out across the designed environments.
The results are expected to be very surprising and should be seen as essential in enhancing students' abilities to think objectively and creatively.
The results are expected to be very surprising and should be seen as essential in enhancing students' abilities to think objectively and creatively.
Keywords
Subjects
Proceeding Title [العربیة]
استخدام تکنولوجیا الخیال العلمی السینمائی کمصدر إلهام ودراسة حالة لتعلیم طلاب العمارة الداخلیة
Authors [العربیة]
عصام متولی محمد
Abstract [العربیة]
هناک محاولات لإعطاء أهمیة أکبر للخیال والإبداع فی التصمیم تحت أسماء مثل "التصمیم الإبداعی" و "العصف الذهنی" ، وتطبیقها على أی عملیة تصمیم. إن قدرة التقنیات المتقدمة، وتکنولوجیا الخیال العلمی، على التمثیل الواقعی لإمکانیات الأشکال والأحداث السینمائیة المتخیلة مکانیًا وبیئیًا، هی مجرد إحدى الطرق العدیدة التی یمکن أن تؤثر بها هذه التکنولوجیا المهمة على تفکیر الطلاب عند تصمیم العمارة الداخلیة. إن مطالبة الطلاب بفهم هیاکل الأفلام تساعد فی فهمهم النقدی لما یرونه فی الأفلام، وتحلیل إمکانات البیئات الداخلیة الممثلة فی هذا الفیلم، وفهم نقدی للمعنى الفعلی للموضوع والمفهوم، وکیف یتم تشغیله عبر البیئات المصممة.
من المتوقع أن تکون النتائج مفاجئة للغایة ویجب اعتبارها ضروریة فی تعزیز قدرات الطلاب على التفکیر بموضوعیة وإبداع.إن جعل الفیلم خیارًا تعلیمیًا قابلاً للتطبیق یساعد الطلاب على دراسة المحتویات المواضیعیة السینمائیة، وتطبیقها على المساحات المصممة، فضلاً عن تطویرعین نقدیة للمناهج المواضیعیة.
من المتوقع أن تکون النتائج مفاجئة للغایة ویجب اعتبارها ضروریة فی تعزیز قدرات الطلاب على التفکیر بموضوعیة وإبداع.إن جعل الفیلم خیارًا تعلیمیًا قابلاً للتطبیق یساعد الطلاب على دراسة المحتویات المواضیعیة السینمائیة، وتطبیقها على المساحات المصممة، فضلاً عن تطویرعین نقدیة للمناهج المواضیعیة.
Keywords [العربیة]
خیال علمی سینمائی؛ الهام؛ العصف الذهنی، حوار نقدی، المناهج المواضیعیة