Digital Technology in Architecture and Arts - Era Challenges
TEACHING ART TO NON-ART STUDENTS AND HOW IT IS AFFECTED BY E-TEACHING
Oral Presentation , Page 325-336 (12) XML Full Text (1.72 MB)
Volume Title: Digital Technology in Architecture and Arts - Era Challenges
Authors
Architecture Department - Faculty of Engineering Science and Arts -Misr International
Abstract
Modern educational systems in several universities in Egypt, have introduced the Arts course as one of the elective courses in the credit-hour system. And so, it’s common to teach the course to unrolled students of Arts in its different paths and specialties. This course requires to have a simple curriculum be convenient for many students as well as contain culturally and psychologically beneficial artistic content for the student. This research handles the nature and content of such artistic courses as one of the developed curricula with the advancement of educational systems, that depend heavily on teaching the principles in a simple and general way, and due to the circumstances of the pandemic and the way education has been long distanced to be followed by teaching Art courses remotely, which has been put through several changes in methods of teaching and adapting to this new system.
The research aims to address how to find arranged and effective ways to teach Arts to un-enrolled college students and presents the nature of long-distance learning on these courses and their influence and impact on ways of teaching and directing information to students.
Furthermore, this research deals with comparisons between the outturns of teaching in-person and long-distance, and which of them is most beneficial for the students and the complexion of this course. That is done through an analytical study of the course (Introduction to Applied Arts) which is presented to students at Misr International University as an elective course. The most essential results of this research are to answer, has long-distance learning positively or negatively impacted methods of teaching? The research concludes with suggestions for long-distance teaching methods for Arts courses.
Keywords
Subjects
 
Proceeding Title [العربیة]
تدریس الفنون- التعلیم عن بعد- مقرر الفنون.
Authors [العربیة]
إنجى طلعت محمد عبد الله
Abstract [العربیة]
نظم التعلیم الحدیثة بالعدید من الجامعات بجمهوریة مصر العربیة، قامت بإدخال مقرر الفنون کأحد المقررات الاختیاریة بنظام التعلیم بالساعات المعتمدة. لذا فقد أصبح من الشائع تدریس مقرر الفنون لطلبة غیر ملتحقین بالکلیات الفنیة وبجمیع التخصصات الدراسیة. هذا المقرر یتطلب أن یحتوی على منهج بسیط وسلس لیتناسب مع العدید من الطلبة وأیضاً بمحتوى فنی مفید ثقافیاً ونفسیاً للطالب الجامعی. یتناول هذا البحث طبیعة ومحتوى مثل هذه المقررات الفنیة کأحد المناهج المستحدثة طبقاً لتطور نظم التعلیم والذی یعتمد بشکل کبیر على تدریس مبادىْ الفنون بشکل عام وبطریقة مبسطة، ونظراً لظروف الجائحة واتجاه التعلیم لنظام التعلیم عن بعد لیتم بالتبعیة تدریس مقررات الفنون عن بعد والذی تعرض للعدید من التغیرات فی منهجیة وطریقة التدریس والتناول حتى یوائم هذا النظام الجدید. یهدف البحث لتناول کیفیة إیجاد طرق منظمة وفعالة لتدریس مقررات الفنون لغیر الدارسین بالکلیات الفنیة بشکل عام کما یستعرض البحث طبیعة التدریس عن بعد لمثل هذه المقررات ومدى فعالیته وتأثیره على طریقه التدریس وتوصیل المعلومات للطلبة.
کما یتناول مقارنات بین مخرجات التدریس بالحضور وبین التدریس عن بعد، وأیهما أفضل للطالب ولطبیعة المقرر, وذلک من خلال دراسة تحلیلیة لطبیعة مقرر (مقدمة فى الفنون التطبیقیة) الذی یتم طرحه للطلبة بکافة التخصصات بجامعة مصر الدولیة کأحد المقررات الاختیاریة بالجامعة. لتکون أهم نتائج البحث هی الإجابة على هل التدریس عن بعد أثر بالسلب أم بالإیجاب على منهجیة تدریس مقرر مقدمة الفنون التطبیقیة بجامعة مصر الدولیة؟ لینتهی البحث بإیجاد توصیات لطرق التدریس عن بعد فى مقررات الفنون.
Keywords [العربیة]
تدریس الفنون- التعلیم عن بعد- مقرر الفنون